close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דיווח: איראן בונה מתקן גרעיני סודי ליד טהרן

מערכת שורשד אב, תשעג11/07/2013

האם אירן מקימה אתר גרעיני נוסף בחשאי? אנשי ארגון האופוזיציה הגולה "המועצה הלאומית של ההתנגדות באירן", טוענים שכן.

קבוצת פעילי אופוזיציה איראנית שגלתה מהמדינה טוענת כי יש בידה מידע שמאשש את קיומו של מתקן גרעיני סודי שנבנה מתחת לפני הקרקע, ממזרח לעיירה דמבאנד, כ-50 קילומטרים מצפון-מזרח לטהרן.

"האתר מורכב מארבע מנהרות ונבנה בידי חברות הנדסה ובנייה שקשורות למשרד ההגנה של איראן ולמשמרות המהפיכה. באתר ישנן ארבע מנהרות באורך 600 מטר כל אחת", נמסר מהקבוצה, שמזוהה כמועצה הלאומית להתנגדות באיראן. מדובר בקבוצה שמבקשת לשים קץ לשלטון הדתי באיראן, ושקשורה לזרוע האיראנית שלחמה לצדו של סדאם חוסיין במלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80'.

בתוך כך, הבוקר פורסם ראיון

בעיתון 'הארץ', של שגריר ישראל בארה"ב - מייקל אורן, שאמר כי רה"מ נתניהו מסוגל לתקוף באיראן בכל רגע: "הרגע בו אי אפשר יהיה למנוע מאירן נשק גרעיני מתקרב". אורן אמנם מברך על הסנקציות הכלכליות, אותן הוא מגדיר "הישג היסטורי", אך הוא מבהיר כי "אי אפשר לנוח על זרי הדפנה". אמר השגריר היוצא אורן.

אורן מעיד כי מהיכרותו האישית עם נתניהו, הוא יכול להתמודד עם האתגר המדיני-בטחוני, גם אם הוא יחייב תקיפה באירן. "אסור לשכוח שאירן מאיימת להשמיד אותנו ומפתחת את אמצעי ההשמדה. היא מכחישת שואה שמתכוונת לעשות שואה שנייה", הזהיר אורן.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה